تبلیغات
وبلاگicon
شعــرهایمــ برایــــ تــــــو - ماساژ پوست صورت
اگر لرزید دلت روزی جایی با نگاهی با صدایی ..بیا و در بزمم بشین

نگارش در تاریخ چهارشنبه 22 تیر 1390 توسط فرشته

ماساژ هنر شفابخشی است كه آرامش و شادابی به همراه دارد. ماساژ صورت و گردن یكی دیگر از عوامل سالم نگهداشتن پوست است. زیرا ماساژ و ورزش دادن پوست، علاوه بر سلامت بدن و زیبایی باعث ایجاد آرامش و رفع خستگی می‌گردد و باعث درمان چین‌هایی می‌شود كه احتمالاً ایجاد شده‌اند.
برای ماساژ از پودر یا روغن استفاده نمایید تا دست‌ها روی پوست تحریك كافی داشته باشند.

معمولاً بهتر است از روغن‌های گیاهی تقویتی استفاده نمایند. (روغن زیتون، روغن بادام، روغن جوانه گندم، روغن آفتابگردان و...) روغن‌های گیاهی سالمتر و پرفایده‌تر از دیگر مواد هستند زیرا در عین راحت كردن حركات ماساژ، مواد غذایی مفیدی در اختیار پوست می‌گذارند و زودتر و بهتر جذب پوست می‌گردند.

مهمترین نكته قابل توجه، محل و موقعیت ماساژ است. باید این عمل در محیطی آرام و خلوت و موقعیت مناسب صورت پذیرد. بهترین حالت ماساژ در حالت درازكش بر روی تخت چوبی و یا بر روی زمین می‌باشد. كسی كه ماساژ می‌گیرد باید در آسایش كافی باشد تا با رفع خستگی و تمدد اعصاب و عضلات سرحال و سر زنده شود.

ناخنهای دست ماساژ دهنده باید كاملاً كوتاه باشد و قبل از شروع ماساژ، دستها را كاملاً شسته و خشك كنید. سپس روغن را در كف دست ریخته (چند قطره) و دستها را بهم بمالید تا روغن روان نباشد و هم اینكه دستها تا حدودی گرم شوند.



ماساژ گیرنده باید موهای سرش كاملاً با پوشش پوشانده شود و در حالت درازكش قرار گرفته و چشمها را ببنددد و به آرامی از بینی نفس بكشد.

http://novinamoz.com/products_pictures/large_2528.jpg


1- ابتدا كف دستها را به آرامی روی پیشانی ماساژ گیرنده بگذارید و چند لحظه نگه دارید تا به حرارت دست شما عادت كند. پیشانی او با كف دستهای شما طوری پوشیده شود كه انگشتان به طرف شقیقه‌ها قرار گرفته باشد. بعد از یك دقیقه سكون دستها، آرام كف دستها را از طرفین به طرف شقیقه‌ها حركت دهید. (6 مرتبه)


دوباره دستها را در وسط پیشانی كمی پایین‌تر از محل قبلی قرار دهید. تمام پیشانی را به شكل خطوط افقی ماساژ دهید تا به بالای ابروها برسید. پس در این حركت از محل رویش موهای سر تا بالای ابروها ردیف به ردیف ماساژ داده می‌شود.




نرمشهای پرورش پوست صورت را می‌توان در هر زمانی انجام داد. صبح، بعداذزظهر و یا شب.

بهترین وقت زمانی است كه كمتر خسته باشید. همچنین خوب است كه پس از نرمش استراحت كنید تا جریان خون باعث آرامش و تسكین پوست گردد. حداقل یك بار در روز نرمش كنید. البته تكرار دفعات آن ضرری ندارد.
تمام این حركات را خود می‌توانید با كمك گرفتن از یك آینه براحتی در خانه انجام دهید و نیازی به ماساژ دهنده ندارید. در طی انجام نرمش‌های صورت بطور طبیعی نفس بكشید.

مفیدترین و مناسب ترین نرمش، حركات و ماساژی هستند كه آهسته و با دقت انجام می‌شوند. انجام حركات آرام و منظم همیشه نتیجه بهتری می‌دهند، زیرا عضلات پوست آهسته ساخته می‌شوند و همانند انواع ورزشها و نرمشهای دیگر هدف تقویت است نه آزار رساندن به عضلات و پوست. پس از آنكه هر نرمش را انجام دادیدف صورت خود را كاملاً استراحت بدهید.


2- در این مرحله ماساژ پیشانی انجام می‌گیرد. نوك انگشتان خود را محكم روی پوست قرار دهید. استخوان سختی را كه زیر پوست و لایه نازك عضله قرار دارد می‌توانید احساس كنید. سپس این حركت را درست از وسط پیشانی، درست زیر خط رویش موهای سر شروع كنید و هر دو دست را همزمان به طرف شقیقه‌ها حركت دهید. در هنگام حركت شقیقه‌ها در حین حركت مستقیم گاهی با سر شست، حركت دایره‌ای شكل را ایجاد كنید (دست را به شكل دورانی حركت دهید تا به آخر برسید).


3- برای خطوط زیر چشمی، انگشت اشاره را به آرامی از روی بینی پایین‌تر از حد فاصل ابروها، به طرف شقیقه‌ها حركت دهید و به فاصله هر چند میلی‌متر كمی فشار وارد كنید.


4- برای ماساژ پیشانی، انگشتان را میان دو ابرو قرار دهید و از پایین به طرف بالا حركت دهید. سپس با دو انگشت اشاره و میانی دو دست، ضربه‌های پیاپی و یكنواخت به پوست پیشانی بزنید و پس از آن، دستها را از میان ابروها به طرف شقیقه‌ها پیش ببرید.

5- خطوط اطراف دهان كه اصطلاحاً چین‌های خنده اطلاق می‌شوند خطوطی هستند كه از پایین بینی تا گوشه‌های دهان تشكیل می‌شوند و اغلب اولین خطوط و چین‌هایی هستند كه در صورت ظاهر می‌گردند. این خطوط حتی یك صورت جوان را پیر جلوه می‌دهند. اولین حركت نرمش باید سبك و آرام و دومین حركت باید محكم و بافشار باشد. انگشت اشاره هر دو دست را در گوشه‌ی دهان قرار داده و با نوك انگشتان از گوشه دهان تا پایین بینی را بطور قرینه ماساژ دهید. این فشار را روی خطوطی كه بین بینی و گوشه‌ی دهان است وارد كنید. در هنگام ماساژ گاهی دست را به شكل دورانی حركت دهید. سپس سه انگشت میانی دست را روی خط آن قرار دهید و با فشار زیاد انگشتها را روی عرض گونه‌ها عبور داده به طرف گوشه خارجی چشم ادامه دهید. البته می‌توان بر روی گونه، دستها را به شكل دورانی حركت دهید. پوست و عضله‌ها را با هم ماساژ دهید و فقط پوست را نكشید.


6- اطراف چانه را از پایین به بالا ماساژ دهید و دستها را به طرف گوشها پیش ببرید.


7- انگشت اشاره و دومی هر دو دست را در دو طرف بینی بگذارید و محكم فشار دهید. سر انگشتان را در قسمت پایینی استخوان گونه دبه طرف گوشها و بعد به طرف شقیقه‌ها پیش ببرید و در آنجا دستها را به شكل دورانی حركت دهید. این كار را دوبار تكرار كنید. بار دوم سعی كنید كمی روی گونه‌ها درنگ كنید. روی عضله گونه، دست را به شكل دورانی حركت دهید و دایره‌های كوچكی با سر انگشتانتان بسازید بدون اینكه دستتان را از روی پوست بردارید.


8- ماساژ صورت را با خطهای افقی كه از وسط صورت حد فاصل دهان و بینی می‌كشیم، ادامه می‌دهیم. دستها را از وسط حد فاصل بینی و دهان به طرف گونه‌ها و بعد شقیقه‌ها پیش می‌بریم. روی گونه‌ها حركت به شكل دورانی است. بعد چانه را با انگشت میانی و اشاره بگیرید و در امتداد آرواره‌ها و گوش حركت دهید و به طرف شقیقه‌ها ببرید و به شكل دورانی حركت دهید.




تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد





طبقه بندی: سلامتی، 
برچسب ها: سلامتی، پوست، سلامت پوست، ورزش پوست صورت، ماساژ پوست، سلامتی پوست، ماساژ،

 
 
 

 
.: Professional Themes in SWEET KISS :.